حجت الاسلام دکتر محمد امین جامعی به مناسبت 17 مرداد و روز خبرنگار، پیام تبریکی صادر و از این قشر تلاشگر تقدیر کرد.

حجت الاسلام دکتر محمد امین جامعی به مناسبت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، پیام تبریکی صادر و از این قشر تلاشگر تقدیر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:نتیجه تصویری برای دکترمحمدامین جامعی

 

بسمه تعالی

“ن . والقلم و ما یسطرون”

۱۷ مرداد روز پاسداشت تلاش بی‌وقفه انسان‌های آگاهی است که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم می‌زنند. طلایه داران راستین خدمت به نظام خبر رسانی در جمهوری اسلامی ایران همواره سعی بر آن داشته‌اند که با تلاش وافر، جهان را با هاله‌ای از قداست در هم آمیزند، تا آنچه را که عرضه می‌دارند ارزش خدایی به خود گیرد.

خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند، خبرنگاران وجدان بیدار جامعه جهانی و تصویرگر زمان خویشند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست.

اینجانب ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات و جامعه اطلاع رسانی استان خوزستان، از همراهی، توجه و اهتمام ویژه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و اطلاع رسانی از فعالیت‌ها و خدمات نظام قدردانی نموده و برای خبرنگاران متعهد و کوشای استان، که آگاهی را حق مردم می دانند و برای دانستن و رشد و باروری اندیشه ی هم نوعان خود خستگی ناپذیر و پر تلاش می کوشند، سلامتی، توفیق و ادامه فعالیت آگاهانه در پرتو رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را از خداوند متعال خواهانم.

کتاب حقوق مدنی۵(خانواده) به تالیف حجه الاسلام دکترمحمد امین جامعی به زودی منتشرمیشود.

به زودی کتاب حقوق مدنی۵(خانواده) تالیف حجه الاسلام دکتر محمد امین جامعی منتشر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکترمحمدامین جامعی دارای تالیفاتی چون اخلاق عملی و کاربردی، اعظم المصائب فی مقتل الحسین بن علی بن ابیطالب و همچنین کتاب ضمان جبران نقص پول از دیدگاه فقه امامیه است.

استاد مذکور دارای تحصیلات تکمیلی دانشگاهی و بحث خارج فقه و اصول حوزوی و مدرس دانشگاهها و مراکز عالی استان است.

چاپ اول این کتاب با مقدمه حضرت آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری مزین شده است.Image result for ‫دکتر محمد امین جامعی‬‎

حضرت آیت الله عباس کعبی در مقدمه کتاب حقوق مدنی۵(خانواده) آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ (۲۱) سوره روم.

خانواده هسته بنیادی ساخت جامعه است. تلاش برای تشکیل خانواده امری غریزی، طبیعی و فطری در تداوم حیات انسانی بر پایه مهر و عشق وارزش است.  در میان همه فرهنگ ها و تمدن ها و ملل و نحل آداب و رسوم و احکام و قوانین و مقررات خاصی بر امور خانواده ها حاکم است.

در اسلام نیاز درونی انسان به پیوند زناشوئی آیتی الهی است که در سایه ازدواج، آرامش و عشق و مهر و رحمت بین زوجین بوجود می آید  و در پرتو تفکر در این نشانه های الهی؛ زندگی پاک و مقدس سامان خواهد یافت. نهاد خانواده بعد از بنیاد اسلام با اهمیت ترین و محبوبترین بنیادها نزد خداوند است.

طبق اصل ۱۰ قانون اساسی(همه قوانین و مقررات و برنامه ریزی های مربوط باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده؛ پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد. در حقیقت حقوق و اخلاق خانواده در کنار اقتصاد، بهداشت؛ امنیت؛ فرهنگ؛ و آداب و رسوم و باورها و ارزشهای دینی و مذهبی و مشارکت اجتماعی سیاسی در تحقق حیات طیبه، منظومه واحدی را در امر خانواده تشکیل می دهد که اسلام به همه ابعاد آن توجه کرده است و در پیشرفت و توسعه جوامع تاثیر مستقیمی دارد به همین خاطر نباید نقش دولتها در امر سیاستگذاری برای توانمندسازی خانواده و تلاش برای تحکیم و پایداری بنیاد خانواده را نادیده گرفت.

امروزه بدون ساماندهی امر اشتغال و مسکن و آموزش و پرورش و مشاوره و کمک به ازدواج  جوانان؛ خانواده سامان نمی یابد و در نتیجه جامعه دچار آسیب های جدی می شود بنابراین نهاد خانواده در عین آنکه ماهیت مدنی و خصوصی دارد در عین حال به خاطر جایگاه ویژه در ساخت اجتماعی و ایفای نقش دولتها در حمایت از خانواده؛ نهاد خانواده یک امر عمومی هم هست به همین دلیل قوانین مربوط به خانواده لازم است رویکرد حمایتی و اخلاقی  و در جهت استحکام بنیاد خانواده باشند. با این وصف، حقوق خانواده به عنوان بخشی از حقوق مدنی با تمرکز بر تشکیل خانواده و احکام ازدواج و طلاق و بدون پرداختن به ابعاد دیگر در دانشکده های حقوق از دیرباز تدریس می شود.

جناب مستطاب حجة الاسلام و المسلمین آقای دکتر محمد امین جامعی زید عزه که تحصیل کرده حوزه و دانشگاه است و تالیفات و آثار ارزشمندی دارد در این نوشته تلاش کرده است به شکل گزارشی و توصیفی و خلاصه و کاربردی  درس نامه حقوق مدنی ۵ (حقوق خانواده) را آماده کند.

این اثر برای دانشجویان کارشناسی حقوق و طلاب و کسانی که بخواهند به طور سریع با حقوق خانواده و مقررات آن آشنا شوند مفید است. از خداوند متعال مسالت می نمایم که در ظل توجهات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه بیش از پیش مولف محترم را در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام بویژه فقه و حقوق اسلامی موفق گرداند.  بمنه و کرمه انه سمیع مجیب الاقل – عباس کعبى