حجت الاسلام دکتر محمد امین جامعی با صدور پیامی، توهین به سلمان فارسی را محکوم کرد.

Related image

در پی توهین یکی از روسای ستاد روحانی در خوزستان، حجت الاسلام دکتر محمد امین جامعی در واکنش به این موضوع با صدور پیامی، توهین به سلمان فارسی را محکوم کرد.

در این پیام آمده است:

شخصیت و جایگاه سلمان فارسی برای ما مایه مباهات است و نقش سلمان فارسی به عنوان یکی از صحابه پیامبر در گسترش دین نجات بخش اسلام بر آگاهان پوشیده نیست. سلمان فارسی از افتخارات ایرانیان است و پیامبر او را از اهل بیت خود قلمداد کرده است. ایشان بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) و در دوران غربت امیرالمومنین(ع) از معدود افرادی بود که تا پای جان، یار و یاور آن حضرت بوده است.

توهین به سلمان فارسی موجب ناراحتی شدید همه علاقمندان به اسلام است. پذیرفته نیست که در خوزستان با حضور استاندار و سایر مسؤولان در استانداری به سلمان فارسی شخصیت بزرگ اسلام و افتخار اسلام  و شیعه و ایران که به لقب سلمان محمدی و «سلمان منا اهل البیت» مفتخر است آشکارا توهین صریح شود.

سلمان فارسی از صحابه نزدیک پیامبر(ص) بوده و آیات بسیاری در وصف حال وی نازل شده است لذا دفاع از جایگاه سلمان فارسی نزد آخرین رسول خدا و نقش انکار ناپذیر وی در گسترش اسلام نیاز چندانی به بحث ندارد. در تحکیم جایگاه وی همین بس که روایت شده است هرگاه جبرییل بر پیامبر(ص) نازل می شد، سلام خداوند را به سلمان ابلاغ می نمود و پیامبر به صراحت فرمودند: سلمان از اهل بیت ماست.